onsdag 7 april 2010

Uppmuntran

Lilla E kommer att bli coach. Till något landslag i någon kollosalt kraft- och skicklighetskrävande sport eller till personer med väldigt klen självkänsla. Hon har medfödda kvalitéer när det gäller sånt. Hon är fenomenal på att förklara saker men framförallt på att uppmuntra och stärka.

Däremot är hon inte så jätteförtjust i att duscha och bada och sånt. Enda chansen att få till en riktig rengöring är att jag helt enkelt tar med mej ungen in i duschen när jag själv duschar. Då går det bra.

Igår var det en sån dag. Vi stog i duschen hemma hos mormor. Utanför duschkabinen fanns mormors digitala badrumsvåg- När lilla E var färdigduschad ville hon förstås väga sej. Jag visade henne att det stog 16kg i rutan. Sedan ville hon väga mej. När jag stod på vågen ville hon veta vad det stod i rutan. Jag berättade att det stod 69kg och visade hur siffrorna såg ut. Hon började hoppa upp och ner och klappa händerna:
- Jaaa, hurra ! Vad lång du är........

Jojjomen, hon kan verkligen konsten att få en att känna sej nöjd med sej själv.

2 kommentarer: