lördag 6 mars 2010

I verkligheten

Det finns för mycket verklighet, det gör det verkligen.
Jag gillar ju min verklighet, men det finns för mycket av den.
Massor som ska skötas , kläs på och passas och läggas i säng
pappersvändande, rättning, konferenser och betygsunderlag
och diska disk och tvätta kläder och handla mat varenda dag
Tänk om jag bara fick ta en paus, en liten stund bara lägga av
och surfa på känslovågor. Känna efter hur det är att vara jag
Slumra i drömsk halvdvala, vandra sakta utan mål
försvinna ner i ett tidlöst hål
där tankarna kan glida omkring
i ett stort och luftigt ingenting.

4 kommentarer:

  1. Du kanske skulle gå ner lite i arbetstid? det funderar jag på att göra. För att hinna med mig själv.
    Jag är ju viktigast...

    SvaraRadera
  2. Skulle jag göra om jag inte redan hade gjort det. Jobbar 75%. Tror inte jag skulle överleva om jag jobbade mer . Det dumma är att jag inte överlever om jag jobbar mindre heller.

    SvaraRadera
  3. Det här med överlevandet är inte lätt... Varken åt det ena hållet eller åt det andra... / S

    SvaraRadera