söndag 21 mars 2010

Nä, nu....

är det väl ändå dags för en uppdatering. Fast jag har allvarligt talat inte så stor lust att skriva något alls. Aio och hela hennes klan har rört sej ut ur bloggen och in på ett USB minne där de ligger och väntar på att inspirationen ska rinna till.

Vädret är vackert och jag vill bara vara ute. Egentligen tycker jag inte ens att jag ska gå in och laga mat utan tänker göra mej en eldstad ute på gräsmattan och utfodra de hungriga små med pinnbröd och grillkorv de närmaste två månaderna.Och så ska vi åka pulka så fort att vi skriker. Vad övrigt jag har på planeringen är att kramas och kramas lite till och så pussas ibland som omväxling och så att ta långa promenader på tu man hand och prata lite grann om vad som råkar falla oss in.

Det är en jättebra planering tycker jag men rätt som det är dyker det upp nåt som kallas jobbet som påstår att jag måste rätta prov och planera meningsfulla lektioner och lära ungar att skriva korrekt svenska.Dessutom måste jag vara inomhus mellan åtta och fyra. Känns allvarligt talat inte bra. Tänker därför strunta i att det är måndag i morgon och hoppa direkt till nästa fredag eftermiddag så när jag vaknar går jag ut och börjar bygga på min eldstad.
Om det inte blir snöstorm förstås.

1 kommentar:

  1. Låter som en bra strategi! Jag hänger på!! :-) / S

    SvaraRadera