måndag 28 juni 2010

Ogilla

Det finns ju saker man ogillar skarpt här i världen. En sak som jag verkligen inte tycker om är frågor som jag inte kan svara på.Kanske det är en följd av alltför god inskolning eller så är det en effekt av min välutvecklade besserwisserattityd. Egentligen spelar det ingen roll. Att få frågor jag inte kan svara på gör mej allmänt ledsen, nere och orolig.

En viss typ av frågor kan jag nästan alldrig svara på. Det är frågor som börjar med ordet var. Usch och fy för såna frågor. De har dessutom en lätt anklagande biton i mina öron eftersom en var-fråga nästan alltid innebär att jag har slarvat bort något viktigt. Oftast svarar jag att det är borta. Finns ingenstans. Försvunnet. Det är dystra svar alltihop.

Ändå hemfaller jag ibland till att ställa var-frågor. Igår kissade lilla E på sig och kom in i köket med blöta byxor. Det blev till att byta.... Sen torka av golvet. Ja, just det. Var skulle golvet torkas:
- Var har du kissat? blev ju den naturliga frågan. Lilla E , som har en viss ordning på vad hon gör, svarade tjänstvilligt:
- Där, där, där och där och där och där.
Det stämde precis. Det hade så att säga skett under gång....

Dessutom är det ju ett fantastiskt bra svar på all världens besvärliga varnånstansfrågor.Där och där och där och där.....

1 kommentar:

  1. Som vanligt mycket bra svar från lilla E! :-) Kram / Su

    SvaraRadera