onsdag 17 november 2010

En sjuk historia

Lilla E har varit sjuk och haft riktigt hög feber i ganska många dagar. Blossande röd och het har hon legat i sängen och svettats och kastat sig fram och tillbaka när hon piggnade till hade hon plötsligt en fyra, fem rätt tjorviga dreadlocks bak i skallen. Hon är inte mycket förtjust i kamning och borstning den tjejen. Utsikterna att få trassla ut trasslet var rätt små. Idag vid frukostbordet funderade jag högt och sa:
- Ska vi ringa Kristin på salongen och be henne klippa dej kort eller ska vi försöka reda ut tovorna med borsten ?

Lilla E tittade på mej ett tag och sa mycket bestämt:
- Nu tycker jag vi gör så här..... Vi tar och spelar lite kort.

Ja, just det. Varför ska man välja ett av två dåliga alternativ när man kan hitta på ett tredje som är mycket bättre.

3 kommentarer:

  1. Hon är helt underbar och underfundig lilla E!
    kram från TurTure

    SvaraRadera
  2. Haha! Hon är för underbar! :-)

    / SuLi

    SvaraRadera
  3. Underbart förslag!!! :-) När jag var litet barn ville jag inte gärna kamma mitt långa självlockiga hår till min ömma moders förtvivlan. Hävdade bestämt att om gud hade velat att man skulle ha kammat hår - skulle han ha gjort det slätt! Jag tyckte även att mysbyxor med hål på knäna passade förträffligt i skolsalen! Men där gick gränsen tydligen...

    SvaraRadera