måndag 3 januari 2011

Skräp

Varför sparar man skräp. Eller rättare sagt:
- Varför sparar jag skräp ?

Jag har levt i 46 år. Jag vet att det som inte är något att ha idag troligen inte är något att ha i morgon heller. Varför då bära det ner i källaren och lagra det i stora högar. Här har jag bara bott och lagrat saker i två år. Dessutom tycker jag att jag har varit och tömt ett par skräplass under tiden. Men gissa vad som fanns i min källare:
Pajade paraplyer
Tråkiga tidningar
Dysfunktionella elapparater
Urtvättade t- shirts
Enstaka skor
Sladdar till apparater som för länge sedan kastats bort
Sprucket porslin
Plastlådor utan lock
Lock utan lådor
Bruksanvisningar och garantipapper till sånt som inte längre finns
förbrukade fotbollsskor
filmer i fel format
Kortslutna lampor

Och så trasiga leksaker förstås.

Här kommer ett heligt löfte. På nästa ställe ska jag faktiskt och ögonblickligen slänga bort skräpet. Tror ni på det ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar