torsdag 31 december 2009

Nu kör vi...

Jag har skrivit årskrönikor och grejor så jag är redigt trött på 2009. Varför tjata om det. Det är väl lika bra att köra på och skriva om nästa år nu när man har ångan uppe. Eftersom 2009 började som ett riktigt sopår då ingenting gick särskilt bra och allt var trist men sen tog sej framöver hösten och vintern för att sluta som ett riktigt höjdarår så kan man ju dra vissa slutsatser om hur 2010 kommer att bli.

Bra, kort sagt. Här kommer vi att surfa på framgångarnas vågor s det står härliga till.

Året börjar med en vinst i en TV- frågesport. Kort däefter inser 15 åringen att hushållsarbete är roligt och stimulerande. Hon lär sej använda disktrasa samt disk- och tvättmaskin. Yngsta dottern trampar ur trotsåldern och 18åringen tar körkort hur lätt som helst.
Sonen får ett fast och välbetalt jobb där han trivs och det finns på en sån plats att han kan bo med sin familj även på vardagarna. Till Ragunda flyttar flera större företag och inflyttningen tar fart. Det byggs hus som aldrig förr ch kommunens ekonomi ligger på plus. På jobbet får vi köptvång istället för köpstopp.

Jag skriver klart Mongoliethistorien och förlagen står i kö för att ge ut den. Plötsligt kan jag försörja mej på boksigneringar och inläsing av ljudböcker. Får sitta en halvtimme hos Skavlan.Vaknar sedan en tidig vintermorgon och finner att jag har bra minne, inte är lättstressad och har blivit strukturerad och väorganiserad.
I kort sammandrag några händelser ur det fantastiska året 2010.
Hoppas det blir ett lika gott nytt år för er alla !

3 kommentarer:

  1. Låter som ett år jag gärna blir en del av! Ha ett riktigt gott slut och ett gott nytt år! Kram / S

    SvaraRadera
  2. Ja du Åsa! Jag hoppas att 2010 blir ett mycket bättre år för oss båda! Kram på dig!/ingrid

    SvaraRadera