måndag 28 december 2009

Om allt vi har är nu

Det var nån ståuppare med skånskt påbrå som brukade säga så här "oroa dej inte för framtiden, du kommer ändå aldrig fram ti´den.

Och det låter sej väl sägas. Men är ack så svårt att göra. Ögonblickligen när något händer så börjar i alla fall jag planera. Om man gör si och sedan så, så blir det så här. Men gör jag si och inte så, blir det så där.Skulle tro att jag lever ungefär 50% av min vakna tid just i framtiden. Dessutom tänker jag ju minst 30% av tiden på sånt som redan har hänt för längen sen. Vad blir då kvar i tid och energi till att njuta av den tid som faktiskt är just nu. Knappt nästan ingenting faktiskt. Oerhört dumt egentligen eftersom vår bästa tid alltid är nu.

Kommer därför att lägga mej i träning för att försöka öka närvaroprocenten i nuet till åtminstone 40%. Mer kanske jag inte klarar av utan att få en överdos.

Hör av mej närmare när jag har strukturerat upp träningsprogrammet och funnit ett tillförlitligt sätt att mäta framstegen.

3 kommentarer: