onsdag 30 mars 2011

Oh, what a wonderfull morning

Ack, ja. Började med att hasa fram till kylen och ta fram en liter fil. Innehållet kändes ovanligt skvalpigt och lättflytande. Hmmm, kan det vara så att jag har börjat skölja ur en tomförpackning som sen har åkt in i kylen av misstag. Det har hänt förr. Kollar en extra gång. Jo, filens ABC står det på sidan men det är inte fil inuti. När jag häller ut alltihop i slasken inser jag att det är mjölk. Det borde vara förbjudet att göra förpackningar så lika varandra.

Gör ett mellanspel med att leta en kaffekopp som det sedan visar sig att jag redan har druckit ur och diskat.

Avslutar i stor stil med att, när jag redan är färdigklädd och klar att åka på jobbet, komma på att den där jäkla surdegen som står i ett skåp verkar ha så väldigt svårt att ta sig. Måste alltså kolla. Tar fram burken och synar den. Ser inte en bubbla. Men när jag öppnar locket säger det poff och stora delar av innehållet slungas ut i luften och landar på min rena tröja.

Får väl travestera Karin Boye och säga:
Byt om, byt om
Den nya dagen gryr
oändligt är vårt stora äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar